Tasarım Desenleri
Nesneye Dayalı Programlamada Sınıf İlişkileri Nasıl Olmalı?
Testçiler sizin düşmanınız değildir. Esas düşman yazılım hatalarıdır!
Tasarım Desenleri
 

Tasarım Desenleri Tarihçesi

Yazılım Mühendisliğindeki tasarım desenlerinin gerçek tarihi, Türkçe tabir ile "4 kafadar" ( Gang of Four ) olarak da bilinen, Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, and John Vlissides in "Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software" isimli meşhur kitaplarını yayınladıktan sonra başlar. Bu kitap çok kabul görmüş ve tasarım desenleri konusunun yaygınlaşmasını ve populer olmasını sağlamıştır.

Fakat bu kitaptan önce de, tasarım desenleri konusunda bazı araştırma ve çalışmalar olmuştur. Hatta 4 kafadarın eseri, bu çalışmalardan faydalanmıştır:

Bir mimar olan Christopher Alexander, 1977 yılında "A Pattern Language" isimli bir kitap yayınlamıştır. Bu kitabında mimari ve bilimsel sorunlara çözüm getiren desenlerden bahsetmiştir. Bu çalışmanın yazılım mühendisliğine derin etkileri olmuştur. Yazılım tasarımında uygulanabilecek tasarım fikirleri buradan çıkmaya başlamıştır.

Kent Beck ve Ward Cunningham isimli yazılımcılar tasarım desenleri ve bunların uygulanması konularındaki çalışmalarını, deneyimlerini 1987 yılındaki OOPSLA (Object-Oriented Programming, Systems, Languages & Applications) konferansında anlatmışlar ve çok ilgi toplamışlardır.

1991 yılında Erich Gamma yazılım tasarımlarını Ph.D. tezinde açıklamıştır. 1992 yılından sonra da Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson Erich Gamma'ya katılmış ve bu 4lü tasarım desenlerinin temellerini oluşturmaya başlamışlardır. Sonra bu çalışmalarını 1993 yılındaki ECOOP (European Conference of Object-Oriented Programming) konferansında anlatmışlardır.



Tüm java kodları "jdk1.7.0_09" ile derlenmiş ve çalıştırılmıştır.

Tüm hakları saklıdır. ©  "İlker KONAR" | İletişim: bilgi@tasarimdesenleri.com